Chudnij z głową – chudnij zdrowo

Chudnij z głową – chudnij zdrowo

Lekarz zalecił Ci schudnąć lub po prostu chcesz zrzucić kilka kilogramów? Nie potrafisz trzymać się ścisłej diety? Problem ten dotyczy wielu z nas. Najskuteczniejszym sposobem na utratę wagi bez efektu jo – jo jest wypracowanie zdrowych nawyków żywieniowych i utrzymywanie aktywności fizycznej. Jeśli zagłębisz się trochę w temat zobaczysz, że dieta nie musi kojarzyć się z uczuciem głodu, a prowadzenie zdrowego trybu życia nie jest trudne.

Ogranicz węglowodany

Podstawą zdrowej diety odchudzającej  jest ograniczenie cukrów, skrobi i węglowodanów. Możesz wybrać dietę niskowęglowodanową lub ograniczającą spożycie węglowodanów rafinowanych (czyli produkty zbożowe, które zostały już przetworzone) i zastępującą je pełnoziarnistymi. W rezultacie jesz mniej, ale nie odczuwasz głodu. Dobrze dobrany catering dietetyczny https://afterfit-catering.pl/trojmiasto, że będzie to nie tylko łatwe, ale i przyjemne zadanie.

W diecie niskowęglowodanowej energia jest pozyskiwana ze spalania zmagazynowanego w Twoim ciele tłuszczu. Natomiast w przypadku zwiększenia spożycia produktów pełnoziarnistych organizm otrzymuje dodatkową dawkę błonnika, spowalniającego trawienie. 

Nie zapominaj o białkach, warzywach i owocach

Pamiętaj, że każdy Twój posiłek powinien zawierać: białko, tłuszcze, warzywa i małą porcję węglowodanów (pełnoziarnistych). Każdy z tych składników jest niezmiernie ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Białko

Białko pomaga utrzymać masę mięśniową podczas utraty masy ciała. Ponadto jego odpowiednia ilość zmniejsza uczucie głodu i chęć sięgania po przekąski pomiędzy kolejnymi posiłkami. Na ustalenie niezbędnej ilości białka w diecie wpływa wiele czynników. Jednak ogólnie przyjęta norma to 46 – 75 g dziennie dla kobiety i 56 – 91 g dziennie dla mężczyzny. Dobrymi źródłami białka są ryby i owoce morza, jajka i rośliny strączkowe.

Węglowodany

W diecie mającej na celu zmniejszenia masy ciała należy uwzględnić produkty niskowęglowodanowe. Znajdziesz je w warzywach. Sięgnij po zielone warzywa liściaste, a także inne jak np. pomidory, ogórki, brokuły, czy kalafior.

Tłuszcze

Bez względu na plan żywieniowy Twój organizm potrzebuje zdrowych tłuszczów aby prawidłowo funkcjonować. Pamiętaj jednak żeby spożywać z umiarem tłuszcze nasycone, takie jak masło czy olej kokosowy. Zamiast nich możesz włączyć do swojej diety oliwę z oliwek lub olej z awokado.

Zwiększ aktywność fizyczną

Chociaż aktywność fizyczna nie jest niezbędną rzeczą w trakcie redukcji masy ciała, to jednak włączenie jej do swojego trybu życia znacznie przyspieszy ten proces. Wybierz aktywność fizyczną odpowiednią dla siebie zarówno pod względem upodobań jak i zdrowotnym. Jeśli cierpisz na jakąś chorobę koniecznie skonsultuj się z lekarzem jaka forma aktywności fizycznej będzie dla Ciebie najlepsza i bezpieczna. Wybór jest duży – od ćwiczeń siłowych, przez cardio czy jogę po codzienne spacery.

Bądź cierpliwy

Ograniczenie węglowodanów lub zastąpienie rafinowanych węglowodanów złożonymi sprawi, że uczucie głodu i apetytu znacznie się zmniejszy. Zrównoważona dieta o niskiej zawartości węglowodanów lub kalorii sprawia, że możesz jeść zdrową żywność aż do momentu gdy będziesz najedzony, bez ryzyka przybierania na wadze. Pamiętaj jednak, że początkowy spadek masy ciała spowodowany jest spadkiem ilości wody w organizmie. Sprawia to ,że początkowo szybko tracisz kilogramy, jednak z czasem proces ten spowalnia. Dzieje się tak dlatego, że proces spalania tłuszczów jest bardziej czasochłonny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.