Coraz większą popularnością w różnych branżach cieszą się pudełka ekologiczne. Dlaczego warto właśnie w nie pakować produkty w swojej firmie? Powodów jest wiele, a my poniżej wymienimy kilka najważniejszych z nich.
Ekologiczność nie wyklucza wygody
Można spotkać się z opinią, że ekologiczne produkty są uciążliwe, drogie i problematyczne. Jednak, jeśli chodzi o ekologiczne pudełka, opinia ta mija się z prawdą. Pudełka eko jak najbardziej mogą być wygodne i szybkie do użycia, dzięki czemu pakowanie za ich pomocą nie będzie zabierać firmie zbyt dużej ilości czasu. Co więcej, chociaż są one bardzo lekkie, to dobrze chronią znajdujący się w nich towar przed uszkodzeniem w czasie transportu.
Klienci doceniają bycie “eko”
Coraz więcej osób zwraca uwagę na to, czy firmy, u których robią zakupy, działają w sposób ekologiczny i moralny. Chodzi tutaj m.in. o wykorzystywanie materiałów nadających się do recyklingu, nietestowanie produktów na zwierzętach, ograniczanie emisji szkodliwych substancji. Kiedy cena dwóch produktów tego samego rodzaju jest podobna, przeważyć może właśnie to, który z nich jest eko, a który niekoniecznie.
Dlatego też pudełka eko są dobrą inwestycją, a przy tym relatywnie tanią, która może pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki. Korzystanie z ekologicznych opakowań jest faktem, który warto podkreślać i o którym warto informować potencjalnych klientów. Nie dla każdego z nich będzie miało to znaczenie, ale dla niektórych może okazać się impulsem, który skłoni ich do skorzystania z usług właśnie naszej firmy.
Pudełka ekologiczne można personalizować
Niektórzy mogą obawiać się, że pudełka ekologiczne są nudne i nie zainteresują klientów. Rzeczywistość jest jednak zupełnie inna – tego typu pudełka dają możliwość dużej personalizacji. Nie tylko nadrukowania swojego loga, ale też na przykład wypełnienia całego środka autorskim wzorem. Dzięki temu klienci nie będą czuli potrzeby wyrzucenia opakowania, a będą mogli je wykorzystać do czegoś innego, na przykład do przechowywania różnych gadżetów.
Takie rozwiązanie można często spotkać w przypadku tak zwanych pudełek subskrypcyjnych, w ramach których co miesiąc w eko-pudełku wysyłany jest subskrybentowi zestaw tajemniczych przedmiotów. Personalizacja pudełka poprzez zadruk specjalnej grafiki nie jest droga, a może mieć dużą wartość. Po pierwsze dlatego, że wzmoże zadowolenie klientów z przesyłki, a po drugie ze względu na to, że będący pod wrażeniem oryginalnego opakowania odbiorcy pokażą je innym osobom, tym samym potencjalnie pozyskując dla firmy kolejnego klienta.