Gadżety reklamowe – sprawdzony i dobry sposób na reklamę

Gadżety reklamowe – sprawdzony i dobry sposób na reklamę

Działania skupiające się na promowaniu Twojej firmy nie powinny ograniczać się wyłącznie do reklam w środkach masowego przekazu. Dobrze zaplanowana kampania promocyjna powinna również uwzględnić bezpośrednie działania kierowane do konsumentów. Wystarczy nawet drobny gest, np. obdarowanie praktycznym gadżetem, aby zbudować pozytywny wizerunek firmy w podświadomości klientów. Dlaczego tak jest? Wyjaśniamy!

W jaki sposób gadżety reklamowe wpływają na ludzi?

Podobno to, co dajesz, zawsze do Ciebie wraca. I coś w tym musi być, skoro im więcej pozytywnej energii wysyłamy w świat, tym więcej dobra do nas wraca. Drobne gesty i uczynki wobec innych zawsze zostają zauważone – a osoba, która staje się ich odbiorcą, odczuwa potrzebę rekompensaty.

Podobną zasadę możemy zastosować w strategii promocyjnej firmy – i wbrew pozorom wcale nie musimy wydać w tym celu dużej sumy pieniędzy. Kupując gadżety reklamowe, na których znajdzie się logo Twojej firmy, szybko i skutecznie zostaniesz zapamiętany przez obdarowanych (klientów lub partnerów biznesowych).

Jest to tak zwana teoria wpływu społecznego, którą opracował kilkadziesiąt lat temu Robert Cialdini (amerykański profesor psychologii). Przeprowadzone przez niego badania i wykonane obserwacje udowodniły, że obdarowanie nawet niewielkim drobiazgiem potencjalnego klienta przynosi wiele korzyści. Po pierwsze: gest ten sprawia przyjemność obdarowanemu, który zaczyna postrzegać firmę jako hojną i wartą uwagi. Po drugie: w podświadomości konsumenta tworzy się potrzeba odwdzięczenia się za dobry gest. Nie kupuje on jednak prezentu, a decyduje się np. na zakup produktu z Twojego sklepu, wystawienie pozytywnej opinii w sieci, albo polecenie Twojej firmy wśród znajomych. Tym sposobem uzyskujesz trzecią korzyść – tj. budujesz silną i znaną markę/firmę na rynku, która cieszy się renomą.

Wybór gadżetu nie powinien być przypadkowy!

Gadżety reklamowe mają ogromny potencjał, który warto wykorzystywać w działaniach promocyjnych. Ich tani koszt, to niewątpliwa zaleta, którą chętnie wykorzystują niewielkie przedsiębiorstwa oraz firmy rozpoczynające walkę o pozyskiwanie klientów.

Przedmiot powinien być praktyczny i elegancki pod każdym względem. Wcale nie mniejsze znaczenie ma dopasowanie do profilu firmy – gadżet powinien kojarzyć się z Twoją działalnością. Ważne jest zatem dopasowanie jego kolorystyki do kolorów logo firmy oraz dopasowanie do myśli przewodniej. Jeśli więc stawiasz na tradycję i jakość, to wybrany gadżet powinien spełniać te cechy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.