Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem prowadzenia działalności w sieci, z pewnością jedną z pierwszych rzeczy, które ustalisz, będzie Twoja grupa docelowa. Niektórzy przedsiębiorcy kierują swoje usługi i produkty jedynie do osób prywatnych, inne do firm, a jeszcze inne do obu tych grup.
W przypadku, gdy interesuje Cię sprzedaż B2B (Business to Business), prawdopodobnie prędzej czy później natkniesz się na taką frazę, jak platforma sprzedażowa B2B. Czym ona dokładnie jest i czy warto z czegoś takiego korzystać? Wszystkiego dowiesz się poniżej.
Czym jest platforma sprzedażowa B2B?
Platforma sprzedażowa B2B to nic innego, jak moduł sklepu wyposażony również w funkcję sprzedaży firmom, a nie tylko osobom prywatnym. Może również pozwalać na założenie hurtowni internetowej, przeznaczonej do dystrybucji produktów sklepom, restauracjom i innym tego typu przedsiębiorstwom.
Korzystanie z takiej platformy nie tylko ułatwia rozpoczęcie działalności, ale też dalsze jej prowadzenie. Warto bowiem wiedzieć, że wśród funkcji platformy B2B można wymienić takie udogodnienia, jak chociażby grupy rabatowe, dzięki którym można oferować produkty po niższej cenie konkretnie określonym grupom klientów.
Ważną funkcjonalnością wielu platform sprzedażowych B2B jest również możliwość zintegrowania ich ze specjalnymi narzędziami do zarządzania dystrybucją. W ten sposób można w jednym miejscu korzystać między innymi z planowania dostaw magazynowych oraz statystyk, dzięki którym można z łatwością ustalić, czy sprzedaż danych produktów jest opłacalna, czy też niekoniecznie.
Którą platformę B2B wybrać?
Obecnie dostępne jest sporo różnorodnych platform B2B, różniących się między innymi dostępnymi funkcjami czy opłatą za korzystanie z nich. Niektóre są bardziej rozbudowane, inne posiadają jedynie dość proste, podstawowe funkcjonalności (niekoniecznie jednak oznacza to, że są one złe – dla niektórych właśnie takie platformy mogą okazać się najlepszym rozwiązaniem). Ciężko jednoznacznie powiedzieć, która jest najlepsza, ponieważ wiele zależy tu od indywidualnych preferencji danej osoby i jej możliwości finansowych.
Warto zapoznać się z tym, jakie platformy sprzedażowe B2B cieszą się największą popularnością i uważnie przeczytać szczegóły każdej oferty. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że na pewno dobierzesz właściwą platformę do Twojego biznesu. Jeśli jesteś osobą początkującą i nie posiadasz dużego doświadczenia w zakresie e-commerce, a w szczególności handlu B2B, zwracaj szczególną uwagę na to, aby wybrana platforma była intuicyjna i łatwa w obsłudze.