Influencer marketing to obszar reklamy internetowej, który w ostatnim czasie nabrał rozpędu i zajmuje coraz więcej przestrzeni na naszych Facebookowych tablicach, rolkach na Instagramie czy filmikach na YouTube. Odpowiednie podejście do kooperacji potrafi szybko podnieść zasięgi, zbudować zaufaną społeczność, a tym samym – zwiększyć zyski firmy czy marki osobistej. Jak powinna przebiegać współpraca z influencerami?
1. Mikro, makro, mega czy nano? Określ zasięgi we współpracy z influencerami
Przed przystąpieniem do współpracy z influencerem musimy zdecydować do kogo warto wystosować komunikaty z zaproszeniem do kampanii. Jednym z podstawowych kryteriów jest wielkość zasięgów agentów wpływu. Ze względu na popularność influencerów dzielimy na:
- Mega influencerów – to gwiazdy mediów społecznościowych, które skupiają wokół swoich działań społeczność liczącą powyżej miliona obserwujących, w tej grupie najczęściej pojawiają się gwiazdy sportowe czy aktorzy znani z ról na wielkich ekranach,
- Makro influencerów – od 100 000 do 1 miliona obserwujących,
- Mikro influencerzy – osoby, których zasięgi wynoszą od 10 do 100 000 tysięcy obserwujących,
- Nano inluencerzy – mają mniej niż 10 000 obserwujących.
Wiele osób kojarzy duże zasięgi z największym sukcesem współpracy. Warto zatem podkreślić, że najczęściej większą korzyścią dla marki będzie ambasador mniejszego kalibru. Nano czy mikro influencerzy mają bowiem bliskie, szczere relacje ze swoimi obserwatorami i tworzą wokół siebie grupy odbiorców o tożsamych wartościach czy zainteresowaniach.
2. Pierwsze wrażenie we współpracy z influencerami
Musisz zdawać sobie sprawę, że większość agentów wpływu otrzymuje nawet kilka propozycji marketingowych dziennie. Oznacza to, że podstawową zasadą we współpracy z influencerami powinno być dobre, zapadające w pamięć pierwsze wrażenie. Jedną z taktyk jest spersonalizowana komunikacja, zgodna z przekonaniami influencera.
Przykład: Zamierzasz skontaktować się z influencerem, który troszczy się o ekologię? Zapomnij o prezentach opakowanych w jednorazowe pudełka czy akcji promocyjnej nowej linii masowej odzieży.
3. Współpraca z influencerami – na chwilę czy na zawsze?
Współpraca z influencerem może przybrać kształt jednorazowej akcji promocyjnej, na przykład z okazji wypuszczenia nowej linii produktów lub oferty sezonowej. Ale kooperacja może również mieć charakter długotrwały, wówczas influencer staje się ambasadorem marki, a działania można prowadzić wielotorowo.
4. Sięgnij po pomoc agencji social media
Chciałbyś rozpocząć współpracę z influencerami, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? A może masz wiele pomysłów, ale brak Ci specyficznych umiejętności, przydatnych w kampanii marketingowej? Zgłoś się do agencji social media Frank&Greg. Zespół specjalistów zatroszczy się o mierzalne wyniki działań reklamowych, a także content atrakcyjny wizualnie – filmy wideo, sesje produktowe czy grafiki na kanały społecznościowe. Już dziś poznaj pełną ofertę i wypełnij brief.