Pozycjonowanie stron internetowych, znane również jako SEO (Search Engine Optimization), to już od lat gorący temat wśród marketingowców, właścicieli firm, a także ogółem wszelkich osób, które prowadzą strony internetowe lub odpowiadają za ich sukces.
Nic w tym dziwnego – bez inwestowania w pozycjonowanie strona ma znacznie niższe szanse na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. W takim razie, co warto wiedzieć o SEO, zwłaszcza, jeśli dotychczas miało się z tym tematem niewielką styczność? Odpowiadamy!
Czy pozycjonowanie stron jest trudne?
W Internecie znaleźć można wiele szybkich, krótkich kursów SEO dla początkujących… jednak trzeba być świadomym faktu, że, aby faktycznie odnosić sukcesy i uzyskiwać świetne wyniki, trzeba zdobywać wiedzę (w tym praktyczną) i umiejętności w zakresie pozycjonowania przez długi czas. W przeciwnym wypadku łatwo o przepalanie budżetu na działania, które ostatecznie okażą się zbędne.
W SEO trudno o magiczne sztuczki i rozwiązania, które przyniosłyby równie dobre rezultaty na każdej stronie. Kluczowe jest, aby brać pod uwagę jak najwięcej zmiennych i dobrze orientować się w danej niszy. W związku z tym, jeśli interesuje nas przykładowo pozycjonowanie stron UK (bądź pozycjonowanie witryn w innych krajach), najlepiej nie kierować się do pierwszej lepszej agencji, a właśnie do takiej, która ma doświadczenie w tego typu sprawach.
Inaczej możliwe, że strona stanie się królikiem doświadczalnym dla osób, które wcześniej pracowały tylko z polskimi stronami i tak naprawdę do końca nie wiedzą, jak do pozycjonowania witryn zagranicznych podejść.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
Ciężko jest precyzyjnie szacować koszty związane z pozycjonowaniem witryn internetowych, ponieważ wiele w tym zakresie zależy od branży, konkretnych słów kluczowych, które interesują daną firmę, działań konkurencji, zmian algorytmu i nie tylko.
Nie da się ukryć, że zainwestowanie większej kwoty pozwala zwykle osiągnąć lepsze efekty, ponieważ na przykład dostępny jest większy budżet na zakup linków przychodzących z wiarygodnych witryn o dużej “mocy”. Można próbować pozycjonować stronę niższym kosztem, jeśli firmowy budżet na więcej nie pozwala, natomiast też nie należy przesadzać z obniżaniem kosztów.
Najlepiej zwrócić się do eksperta, który może pochwalić się skutecznością działań prowadzonych dla dotychczasowych klientów i poprosić go o dokonanie wyceny. Specjalista weźmie pod uwagę wszystkie wspomniane powyżej czynniki (a także wiele innych) i postara się przedstawić możliwie jak najbardziej pełen obraz sytuacji.